Cerrar

es | val   

«Volem exportar el nostre know-how més enllà de les fronteres espanyoles»

Entrevistem Joaquín Costa, CEO i cofundador de Casfid, i que va participar en la sessió «D‘Startup a Pime»

Focus Pyme y Emprendimiento

Focus Pyme y Emprendimiento

Publicado el jueves, 24 de noviembre de 2016 a las 10:53

Mostrar ampliado

Joaquín Costa en Focus Pyme

Joaquín Costa, Casfid, durant la sessió «D’startup a pime» de Focus Pime i Emprenedoria 2016

Quines qualitats ha de tindre un bon CEO? Cal comptar amb formació empresarial abans d’iniciar la idea?

En la meua humil opinió, les qualitats que ha de tindre un bon CEO són: empatia, lideratge i treball en equip. Per descomptat que no cal comptar amb cap formació. L’única cosa que cal tindre és GANES, GANES i més GANES. A més de molta capacitat de sacrifici, esforç i dedicació. La resta d’aptituds van adquirint-se amb el temps i a base d’aprenentatge per errors i xicotets fracassos.

La decisió més difícil que has pres des que vas decidir emprendre...

Despatxar algun membre de l’equip al qual personalment aprecies molt però que laboralment no aporta res i comença a restar. O dir que NO a amics que voldrien entrar a treballar en l’empresa.

Com s’aconsegueix un equip motivat?

Pregunta complicada, ja que és molt difícil tindre l’equip 100 % motivat, sempre hi ha algun xicotet focus de desmotivació. Jo crec que la clau és pensar un poc en la situació de cadascun d’ells, ficar-se en la seua pell i actuar basant-se en això. És molt complicat, però s’hauria de fer més a sovint. Les accions fora de l’oficina són fonamentals per a generar el «bon ambient» intern i, sobretot, per a generar un bon clima de treball dins de l'oficina, on tothom puga opinar, parlar i expressar-se.

La clau per tal d’aconseguir un equip 100 % motivat és ficar-se en la seua situació

Com i quan apropar-se a un inversor?

Jo crec que cal apropar-se a un inversor quan realment siga necessària eixa inversió. Tractaria de fugir de la inversió per la inversió. Abans de demanar finançament, crec que cal demostrar les coses per tal de tindre una base que després es puga quantificar i valorar. Si no, l'única cosa que fas és fer-te l’important i els inversors terminen cansant-se d'invertir en coses intangibles, de manera que quan arriba un projecte tangible i potent, ja s'ha perdut tota la credibilitat de les startups.

Quines tres coses creus que són les que més valora un inversor?

No sabria dir-te, perquè no he fet front mai a eixe moment ni tracte amb ells. Però m’aventuraré a dir-ne estes tres:

  1. L’equip fundador, en especial el CEO.
  2. Possibilitats de creixement reals, basades en mètriques.
  3. El sector de l’empresa.

Fins a on voleu portar la vostra empresa?

Com diria Buzz Lightyear: «Fins a l'infinit i més enllà». Ara de debò, ens encantaria posicionar-la a nivell nacional com a una de les empreses de referència del sector, i en 2018 donar el salt cap a la internacionalització i exportar el nostre know-how més enllà de les fronteres espanyoles.

Què destacaries de la sessió en què vas participar?

Va ser prou enriquidora i vaig poder aprendre moltes coses de tots els meus companys de la taula, ja que considere que en esta vida és possible aprendre de qualsevol persona, i això per a un emprenedor és clau. Aprenentatge constant per a millora constant i desenvolupament constant.

 

Joaquín Costa és el CEO i cofundador de Casfid, una de les startup que va participar en la sessió D’startup a pime, un camí no sempre és fàcil dins de la macrojornada Focus Pime i Emprenedoria 2016.

6.229 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO