Cerrar

es | val   

La morfopsicologia com a disciplina de la comunicación no verbal científica

Article de Javier Torregrosa

Publicado por AdmonVlc
miércoles, 21 de diciembre de 2016 a las 11:58

Mostrar ampliado

Morfopsicología

Morfopsicología

Un bon observador és aquell que és capaç d'identificar com és cada persona amb la qual es relaciona i a més entendre com processa la informació per ser capaç de generar el missatge més adequat, amb influència positiva sobre ella, per tal d’aconseguir així el millor en cada situació.

La Morfopsicologia és una disciplina que situem dins del conjunt de disciplines de la comunicació no verbal científica, les quals, recordem, són la Morfopsicologia mateixa, la Neurociència, la Sinergologia, les Microexpressions i la Paralingüística. El conjunt de totes elles donen la capacitat de saber com és una persona i pràcticament poder llegir el que pensa en cada moment.

LA MORFOPSICOLOGIA ÉS UNA CIÈNCIA CLÍNICA QUE ENS DÓNA INFORMACIÓ SOBRE LA PERSONA, ESTÀ CENTRADA EN L'ÀMBIT DE LA NEUROCIÈNCIA I LA PSIQUIATRIA I ACTUALMENT ÉS D’APLICACIÓ EN CAMPS DE L’EMPRESA I DE LES HABILITATS SOCIALS.

La MORFOPSICOLOGIA estudia la psicologia de la persona a través del rostre; entre altres moltes qüestions, el rostre ens dirà quines són EN POTÈNCIA les competències i qualitats d'una persona, així com les seues barreres i limitacions. A més, també ens indicarà la seua personalitat amb un detall ínfim, aportant-nos una informació molt potent i valuosa per al seu tractament, i moltes vegades sense exigir més del que la persona pot donar.

La disciplina apareix a França de la mà de Louis Corman, psiquiatra francés, metge cap del departament de psiquiatría per a adults a l’hospital Saint-Louis de París i qui a finals dels años 1930 va a anar a treballar a l’hospital Saint-Jacques de Nantes, on va fundar el departament de psiquiatria infantil, va estudiar els xiquets amb dificultats de comunicació i va postular relacions entre els trets físics de la cara i els trets psicológicos.

Els inicis de la Morfopsicologia eren Fisionòmics. La fisionomia únicament contemplava elements aïllats de la cara, disciplina que no ha arribat a quallar científicament. D’esta manera ja es veien, tot i que coixejant, els inicis del que definitivament seria esta ciència clínica d'origen francés anomenada Morfopsicologia, la qual reuneix l'estudi de tots els elements i del conjunt de la cara i la seua relació amb el cervell, relació tabulada de forma estadística i demostrada científicament.

La Morfopsicologia ens pot ajudar fàcilment a entendre les persones que ens envolten desxifrant el seu psique, la personalitat i el comportament només amb un colp d'ull a la seua cara o fotografia, i es desenvolupa en àrees de seguretat, comercial, teràpia, orientació personal, comptabilitat de parelles, selecció de personal, recursos humans i policials, psiquiatria i psicologia.

I aplicant-se en les nostres relacions amb clients, proveïdors, equips de treball, relacions interdepartamentals, amics, parella o en qualsevol interacció, ens pot ajudar a millorar els nostres resultats un milió de vegades.

 Javier Torregrosa Vicedo,  sinergòleg i expert en Comunicación no verbal (@Cnoverbalc) Empresa: Cnoverbalc

8.438 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO