Cerrar

es | val   

«Vaig observar que pocs agricultors consumien el que ells mateixos produïen»

Entrevista a Carlos Ledó, director general d'Idai Nature, premi Trajectòria Empresarial de Focus Pime 2016

Publicado por acervera
miércoles, 18 de enero de 2017 a las 10:29

Mostrar ampliado

Carlos Ledó, Idai Nature

Carlos Ledó, director general de Idai Nature

Mostrar ampliado

Idai Natura inaugura nuevo laboratorio

Idai Nature inaugura un nuevo laboratorio

Mostrar ampliado

Carlos Ledó recoge el premio a la Mejor Pyme Española 2016

Carlos Ledó recoge el premio a la Mejor Pyme Española 2016

Carlos Ledó és emprenedor i director general d’Idai Nature, l’empresa valenciana ubicada a La Pobla de Vallbona que investiga i fabrica solucions naturals per al cultiu de fruites i hortalisses sense residus químics. Ledó es enginyer agrònom per l’UPV. En acabar la seua carrera a Espanya va continuar formant-se amb MBA en ESIC, a l’Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT) i MBA en ESADE Business & Law School. En esta entrevista ens conta com i per què comença a arreplegar els seus fruits un projecte empresarial que va sorgir com a solució a un problema.

L’any 2016 Idai Nature ha rebut múltiples premis i reconeixement, entre ells el premi CEPYME a la Millor PIME espanyola de l’any 2016 i el premi Trajectòria Empresarial de Focus Pime i Emprenedoria 2016. Sou conscients que esteu a l’avantguarda de la innovació quant a fertilitzants naturals?

En som conscients perquè ens ha costat molt de treball aconseguir-ho. Des del començament un alt percentatge de la nostra facturació es reinverteix en nombrosos recursos tècnics i de personal per a la investigació. És el que fa úniques les nostres solucions, i eixa és la nostra màxima connexió amb els nostres clients.  

Estudiem en profunditat els mercats per tal d’identificar el grau d’implicació que tindrem en cadascun d’ells

Actualment esteu posicionats en mercats de 30 països. En poc de temps heu obert filials a Mèxic, Argèlia, Turquia... En octubre us vau sumar a la filial dels Estats Units. La vostra estratègia internacional sembla impecable...

És una estratègia molt sòlida, ja que des del principi vam apostar per l’obertura i consolidació de mercats internacionals, tant a nivell europeu com extracomunitari.

Hem aconseguit evolucionar d’una fase d’exportació a estar realment internacionalitzats. Estudiem en profunditat els mercats per tal d’identificar el grau d’implicació que tindrem en cadascun d’ells. En aquells que considerem estratègics tenim una presència directa i profunda, com és el cas dels països on hem establert filials productives.

Idai Nature ha triplicat la seua facturació en només dos exercicis, fins aconseguir tancar l’any 2016 amb una facturació de 9 milions d’euros. Què hi ha darrere d’este meteòric creixement del volum de negoci?

Hem apostat per un creixement ordenat, sostenible i rendible de l’empresa. Idai Nature es basa en un model de negoci ben estructurat, i això és el que ens ha impulsat a créixer de forma natural, sense especulacions, pas a pas i creant llocs de treball de qualitat.

El pressupost en R+D de la vostra companyia és cinc vegades superior a la mitjana del seu sector. De fet, acabeu d’inaugurar un laboratori que ha requerit una inversió de 150 000 euros. Què suposarà per a l'empresa?

Este nou laboratori amb instrumentalització d’última tecnologia ens permetrà l’anàlisi d’un gran nombre de plantes, conéixer en profunditat els principals actius presents en extractes que utilitzem, identificar quin principi actiu és el que funciona, etc.

Tot això ens ajudarà a concentrar molt més els productes, a augmentar la seua eficàcia i a reduir costos. En definitiva, augmentem la nostra capacitat innovadora i som més competitius.

Quan vas crear Idai Nature, quina necessitat vau detectar?

Jo sóc enginyer agrònom. Quan vaig acabar la carrera vaig començar assessorant finques i em vaig adonar que hi havia pocs agricultors que es menjaren el que ells mateixos produïen. Fins i tot en alguns casos tenien línies a part per al consum propi i el de la seua família. Això em va fer preguntar-me si realment existia la seguretat alimentària, i vaig pensar que arribaria el moment en què tots ens preguntaríem què estem menjant. Així és com vaig decidir emprendre i crear Idai Nature.    

Si hagueres de posar-li nota a la seguretat alimentària dels consumidors de l’1 al 5...

Espanya, tot i que compta amb 1,9 milions d’hectàrees dedicades a l’agricultura ecològica (és el país de la Unió Europea que més superfície hi destina), està a la cua quant a consum. No crec que arribem ni a l’aprovat.

És fonamental que el personal s’identifique amb la filosofia, l’estratègia i els valors de l’empresa

La vostra filosofia d’equip és envejable. Quins aspectes essencials destacaries en la relació amb els treballadors?

En Idai Nature treballem sota els pilars de l’ètica, la serietat, l’honestedat i la professionalitat, i estos valors formen part de cadascun de nosaltres.

Per a mi és fonamental que el personal s’identifique amb la filosofia, l’estratègia i els valors de l’empresa. Els nostres treballadors estan constantment informats sobre els aspectes empresarials de major rellevància. Som com una gran família que coneix la importància que la nostra activitat té per a la societat.

Amb l’any recentment estrenat, quins objectius us heu marcat a curt termini?

Tenim nous projectes a diversos països asiàtics on, seguint la tendència global cap a la seguretat alimentària, la filosofia Idai Nature encaixa perfectament.

A més, enguany tenim previst potenciar la distribució del nostres productes a sis o set països nous, entre ells el Kazakhstan i Letònia a Europa, Kenya a Àfrica i Hondures, Guatemala i El Salvador a Amèrica.

Deixar un món millor del que m’he trobat és el que em lleva a continuar treballant i esforçant-me dia a dia

Emprenedor i empresari, què et motiva d’ambdós móns?

En la meua opinió, crear una empresa és una experiència que et transforma, tant en l’àmbit personal com en el professional. A més, el fet de tindre un component social dóna un plus de satisfacció incalculable al teu esforç.

I des del punt de vista empresarial, deixar un món millor del que m’he trobat és el que em lleva a continuar treballant i esforçant-me dia a dia per aconseguir l’excel·lència.

Què potenciaries de l’ecosistema emprenedor de la Comunitat Valenciana?

Pense que són necessàries més ajudes per al finançament, ja que quasi tots els emprenedors es queixen de les dificultats que troben per obtindre finançament. També considere important la creació d’organitzacions emprenedores que ajuden a generar un entorn que alimente l’esperit emprenedor i afavorisca el naixement i sostenibilitat de noves empreses.

6.042 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO