Cerrar

es | val   

Com innovar i aportar valor al teu producte o servei amb BIK CEEI?

Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)

Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)

Publicado el miércoles, 30 de mayo de 2018 a las 09:47

El creixement dintre d’una empresa depén, majoritàriament, de la capacitat de millora continua de tota l’organització. L’èxit en el llançament o millora d’un producte o servei residix en el potencial dels seus creadors per a escalar posicions realitzant un treball diari d’anàlisi i millora, sempre sense oblidar les necessitats del client.

Però, com iniciar eixe procés de millora?

La plataforma d’innovació BIK CEEI pot convertir-se en una opció més que viable ja que a partir de les teues necessitats, t’ajuda a crear un itinerari per a arribar als teus objectius.

En aquest article et mostrem, amb un exemple, com usar aquesta plataforma per a aportar valor al teu producte o servei.

Et posem en context: som una empresa que crea videojocs i em pensat diversificar amb un model de gamificació per a persones de la tercera edat.

Si enfoquem el procés al marc de treball del Design Thinking desenvolupat al BIK CEEI, per a generar un nou producte seguirem l’itinerari prefixat de desenvolupament de nous productes.

 

1. Fase de Mapeo

A aquesta primera fase del procés, usarem dos eines: “Stakeholders map” i “Persona”.

Amb la primera eina, explorarem els agents que tenim al nostre voltant i que afecten al negoci tant de manera directa com indirecta. D’altra banda, l’eina Persona ens ajudarà a entendre, en profunditat, el perfil del nostre usuari tipo (persona major de 70 anys, viudo, jubilat, no sap usar tecnologia…)

 

2. Fase d’exploració

Durant el procés d’exploració utilitzarem eines que ens ajuden a entendre al nostre possible usuari i, d’altra banda, ens lleven a descobrir el seu entorn i comprovar la realitat. Les eines empleades serien:

  • Entrevista qualitativa. Ens permetrà esbrinar quines són les necessitats del nostre usuari tipus, profunditzar en la seua vida i forma de fer i entendre el món.
  • Foto etnografia. Amb ella, arreplegarem de manera gràfica la informació del dia a dia del nostre usuari tipo.
  • Eina persona per a validar si el nostre perfil creat té similituds o no amb el perfil real.
  • Mapa d’empatia. Ens posarà en la pell del nostre usuari per a veure el seu entorn i realitat.
  • Point of view, ens mostrarà què necessita realment i per què.

 

3. Fase construir

Després de generar informació de qualitat tant al procés de mapeo com al procés d’exploració, i ubicar perfectament al nostre usuari i les seues necessitats reals, és el moment de generar noves solucions que encaixen perfectament amb l’usuari i amb el mercat.

Així, usarem tres eines senzilles però molt potents:

  • Brainstorming com a procés de generació massiva d’idees.
  • Concept Sketch, ens ajudarà a definir la idea en un primer esbós. Es tracta de fer més visual, intel·ligible i explicable eixa primera idea que teníem al cap.
  • Storyboard per a plasmar a mode d’història, quin és el dolor de l’usuari i com la nostra solució li aporta valor real.

 

4. Fase de comprovació

Per últim, per a conèixer l’encaix real de la solució generada per la nostra aplicació mòbil i validar si tenia sentit al mercat, però sobre tot si aporta valor al nostre usuari tipo, realitzem entrevistes de validació on mostrarem el nostre prototipus. Aquest procés ens donarà informació sobre els aspectes millor i pitjor valorats del nostre productes per a, a partir d’ahí, tomar decisions abans del seu llançament al mercat.

 

Si vols conèixer el resultat d’aquesta investigació de producte, amb la informació detallada de cada una de les eines, pots entrar i descarregar el manual de “Creació de nou producte”. A partir de la pàgina trenta-dos pots seguir tot el procés amb les plantilles del cas pràctic.

Y tu, has aplicat ja tècniques de Design Thinking a la teua organització? Si tens algun dubte, escriu-nos al Ceei Elx i t’ajudarem a arribar a l’èxit en el teu projecte.  

6.722 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO