Cerrar

es | val   

Focus Pime L’Alacantí ressalta el valor de la innovació al creixement de les empreses

Més d’un centenar de persones han participat a l’esdeveniment organitzat a Xixona

Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)

Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)

Publicado el jueves, 27 de septiembre de 2018 a las 16:43

Mostrar ampliado

focus alacantí

El Teatret de Jijona ha acogido el evento

Mostrar ampliado

focus alancati

Los asistentes han estado muy motivados y participativos

Mostrar ampliado

Andrés Pedreño

Andrés Pedreño, en un momento de su conferencia

Focus Pime i Emprenedoria l’Alacantí ha posat el focus d’atenció en la innovació com a font de creixement dintre de les organitzacions. Més d’un centenar de persones s’han donat cita al Teatret de Xixona per a escoltar exemples i casos d’èxit d’empresaris i professionals que han donat valor al caràcter emprenedor i innovador de la comarca.

L’esdeveniment ha començat amb un café Networking en el qual els assistents han pogut conèixer-se i establir sinèrgies entre elles. L’alcaldessa de Xixona, Isabel López, ha sigut l’encarregada de obrir el programa junt a Alexis Verdú, secretari del Consell Regulador IGP Xixona i torró d’Alacant, Pascual Sanchís, President d’AEX i José Javier García, president del CEEI Elx. Tots ells han invitat els assistents a disfrutar de la jornada i a obrir noves vies d’informació i coneixement relacionades amb l’emprenedoria i la innovació.

La roda de ponències ha començat amb una taula redona en la qual empreses del territori han donat a conèixer els seus casos d’èxit. Alexandra Marín, de Mercaterre, inaugurava la taula exposant com han sabut donar viabilitat a productes de qualitat que no tenien connexió amb el mercat per a oferir una alternativa de regal innovadora i sostenible. Per la seua part, Isabel Sirvent, responsable de màrqueting del Museu del Torró, ha donat a conèixer els orígens del museu i com l’han potenciat per a mostrar la cultura, tradicions i activitat econòmica de Xixona. La impulsora de MasQi, Sonia Ferre, ha explicat com va sorgir la seua empresa i el pes que ha tingut la comunicació i el màrqueting en el creixement del seu projecte. Finalment, Sergio Crespo, de Dipse Company, exposava com van veure la crisi com oportunitat per a explotar un mercat que ha crescut als últims anys.

La segona taula redona ha centrat l’interés en la importància de la innovació per a desenvolupar noves polítiques centrades en la igualtat, la responsabilitat social corporativa i la sostenibilitat. Vicente Monzó, gerent de INNOR, mostrava els aspectes clau que s’han de tenir en compte per a desenvolupar polítiques d’igualtat i inclusió social tant a les grans com a les petites empreses. El director de la planta de Xixona de Procter&Gamble, Ricardo Martínez, posava en context el treball diari que realitzen per a millorar la vida de les persones. Martínez ha argumentat i donat valor a la necessitat d’innovar per a complir amb els requeriments de la societat, d’ahí que hagen complit amb grans reptes com reduir l’energia que utilitzen en la producció o utilitzar energies provinents de fonts renovables. Andrés Ferrer, CEO de Omawa, ha parlat de l’esforç que realitzen a diari per a generar consciència i donar-li visibilitat a la sostenibilitat per mitjà del mesurament de la petjada de carboni, que no és altra cosa que el rastre que deixa cada persona amb la seua activitat diària.

Després aquesta segona taula, els participants han pogut viure experiències i sensacions amb la degustació de productes típics de Xixona com el torró o el gelat.

L’ultima de les taules redones ha estat centrada en les demandes del nou consumidor. D’eixa banda, Manuel Viuda, professor i doctor de l’àrea de tecnologia dels aliments a la UMH, ha explicat que el consumidor cada vegada dóna més importància a la relació entre alimentació i salut. No obstant, ha contrarestat aquesta informació argumentant el gran desconeixement que existeix a l’àrea. La cap del departament de nous productes d’AINIA, Encarna Gómez, ha recolzat la manca d’informació de la que parlava Viuda per a explicar que qualsevol procés d’innovació ha de posar el focus d’atenció en les necessitats dels consumidors, d’ahí la importància de realitzar una escolta activa. Al mateix temps, ha mostrat alguns exemples dels projectes que realitzen a AINIA  pel que fa a la innovació de nous productes alimentosos. Fabián López, director d’Ecommaster i fundador de Turronesydulces.com, tancava la taula posant en valor la importància de les dades que s’obtenen a Internet per a conèixer els consumidors i establir estratègies empresarials a partir d’ells.

El catedràtic i ex rector de la Universitat d’Alacant, Andrés Pedreño, ha posat el fermall d’or a la jornada amb una conferència sobre revolució digital i industria 4.0 on ha valorat el pes de les noves tecnologies en el creixement de les empreses. Pedreño ha ressaltat el talent i capacitat emprenedora a aquesta àrea que existeix a la província d’Alacant. A més ha exposat la importància que ha adquirit la intel·ligència artificial en el desenvolupament del nostre dia a dia i ha animat als assistents a que exploten les possibilitats que les noves tecnologies posen al seua bast.

La jornada, conduïda per la periodista Gema Mateos, ha generat un espai d’encontre per a donar a conèixer la situació real en la qual es troba la innovació a la província, així com descobrir alguns dels aspectes més destacats amb els quals s’està treballant per a desenvolupar noves formes de creixement i innovació que permeten a les empreses millorar la seua competitivitat i presència al mercat.

 

3.553 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO