El turisme intel·ligent base central de Focus Pime i Emprenedoria Marina Baixa i Marina Alta
Benidorm es converteix en l'epicentre de la innovació i el desenvolupament en el turisme
Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)
Publicado el jueves, 25 de abril de 2019 a las 16:21
El turisme intel·ligent ha marcat l'agenda de l'esdeveniment Focus Pime i Emprenedoria Marina Baixa i Marina Alta celebrat hui, dijous 25 d'abril al Saló d'actes de l'ajuntament de Benidorm. Al voltant de setanta persones han conegut, de la mà de grans experts, les principals tendències i innovacions que s'estan aplicant pel que fa al desenvolupament de noves tecnologies al sector del turisme.
L'alcalde de Benidorm, Antonio Pérez, ha sigut l'encarregat amb la regidora de desenvolupament local del mateix ajuntament, Mª Jesús Pinto, i del director del CEEI Elx, Joaquin Alcàzar, d'inaugurar la jornada. López agraïa als ajuntaments i entitats col·laboradores el treball realitzat per a organitzar un esdeveniment com Focus Pime i Emprenedoria. Per la seua part, Alcàzar ha ressaltat la qualitat del programa de la jornada per a, posteriorment, donar pas a la primera de les ponents.
L'economista, coach i experta en intel·ligència emocional, Vigela Lloret, centrava la seua ponència en el vincle que ha d'existir entre les persones i les noves tecnologies al sector del turisme. Així, ha donat a conéixer la seua experiència com a regidora de turisme de l'ajuntament d'Altea per a exposar la importància d'apostar per climes laborals involucrats i orientats al servei del client que serveixen de base a l'hora de potenciar les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies.
Després del café networking, Gerson Beltran, CMO & Geomàrqueting Strategist en Play and Go Experiència i el fundador de la consultora tecnològica Evolucioname, Sergio Morant, protagonitzaven una interessant taula redona, moderada per Miguel Ángel Catalán, director del projecte de Destí Turístic Intel·ligent de l'ajuntament de Finestrat, en la qual han recalcat el valor de la gamificació, la realitat augmentada o les Apps per al sorgiment de noves vies de desenvolupament a les organitzacions turístiques. Així, Sergio Morant incidia en la importància d'apostar per l'experiència de client, és a dir, per centrar l'atenció no solament en aquelles coses que s'ofereixen, si no en la manera en la qual s'ofereixen. Així, parlava de les possibilitats de les aplicacions per aconseguir-lo i de la cerca de la millora constant d'aquestes, ja que s'ha d'entendre la tecnologia i el turisme com aspectes dinàmics. D'altra banda, Gerson Beltran començava la seua intervenció parlant de la connexió existent entre el que és digital i el que és físic i del valor de les dades per a donar a conéixer aspectes com la geolocalització, la realitat augmentada o la gamificació. Beltran argumentava, per mitjà d'exemples, el potencial dels jocs per a millorar l'experiència dels usuaris i aconseguir nous reptes. Ambdós concloïen les seues intervencions donant a conéixer algunes aplicacions que han desenvolupat, relacionades amb el turisme, amb les quals han sabut millorar l'experiència dels clients.
Les eines i noves soluciones per al progrés dels destins turístics intel·ligents han sigut claus en la xarrada col·loqui mantinguda entre els experts Mayte Vañó, directora de comunicació de Distrito Digital, Celia Romero, coordinadora de l'entitat gestora DTI de l'ajuntament de Benidorm i José Francisco Perles Ribes, cap de l'àrea de promoció econòmica de l'Ajuntament de Calp i moderada pel director d'intel·ligència turística de la Generalitat Valenciana, Mario Villar. Els professionals coincidien en el fet que pel que fa als destins turístics intel·ligents, encara queda molt per fer, però que el més important és treballar les seues fortaleses i debilitats, així com les necessitats dels turistes per, a partir d'eixe punt, creure en el seu desenvolupament. A més, han parlat de la connexió i el treball col·laboratiu que ha d'existir entre el sector públic i privat a l'hora de desenvolupar un destí turístic intel·ligent. Un altre dels factors destacables de la taula ha sigut el valor que els professionals l'han donat al fet que el més important per a potenciar un destí turístic intel·ligent és treballar en la millora constant.
Per a les comarques de la Marina Alta i la Marina Baixa, el turisme és un dels motors principals de l'economia del territori, d'ací el pes d'aquest en el creixement i desenvolupament de les ciutats que la conformen. Focus Pime i Emprenedoria Marina Baixa i Marina Alta s'ha convertit hui, per tant, en un espai d'inspiració i coneixement per a aquells emprenedors i empresaris que veuen en el turisme una via de creixement i desenvolupament professional.
25/04/2019 16:21 | Trianabueno
Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)