Botiga d'Informàtica amb Servici de Reparació i Manteniment
Model de Negoci
sábado, 17 de diciembre de 2022
A l’hora de definir l’activitat d’una botiga d’informàtica, cal agrupar la clientela (persones o entitats) per grups, en funció de les seues característiques, comportaments, interessos o atributs comuns, cosa que genera el concepte de Segment de mercat.
En el cas d’una Botiga d’Informàtica amb Servici de Reparació i Manteniment, trobem tres segments de mercat que podem diferenciar de la següent manera:
- Empreses i professionals: venda d’equips i components genèrics i a mida, servici tècnic i de manteniment (configuracions a mida, reparacions urgents, etc.), software i configuracions a mida i servicis específics per a empreses de diferents sectors).
- Institucions (públiques i privades): venda d’equips i components, servici tècnic i de manteniment amb solucions adaptades per a Administracions (local, autonòmica o central), associacions, fundacions, organitzacions sense ànim de lucre, etc.
- Particulars: en el cas dels particulars, més que la venda d’equips (la compra dels quals, en la majoria de les situacions d’este cas, sol realitzar-se a grans superfícies o botigues especialitzades situades a centres comercials, normalment per una qüestió de preu), l’atenció a este tipus de clients està dirigida als servicis tècnics i a la solució de problemes (per exemple, la recuperació de dades o la reparació d’avaries), servicis que no presten altres tipus de d’establiments comercials.
17/12/2022 17:05 | publisher