Cerrar

es | val   

Les Missions València 2030 reben més de 500 suports per a ser Capital Europea de la Innovació

Missions València 2030

Divendres que ve 4 de setembre defensaran la candidatura davant el jurat

Las Naves

Las Naves

Publicado el martes, 01 de septiembre de 2020 a las 13:25

València ha sigut seleccionada finalista per a la Capital Europea de la Innovació, i si guanya podria aconseguir 1.000.000 € per a donar suport a les seues activitats d'innovació i millorar la seua capacitat per a connectar a individus, sector públic, acadèmia i empreses per a brindar beneficis socials per a les seues comunitats.

Consum, el Centre Mundial per a l'Alimentació Sostenible de la FAO, Climate-KIC Espanya, l’Agència Valenciana de la Innovació, AVAESEN, la Fundació Hortensia Herrero, la UPV, la Universitat de València o Fisabio són alguns dels suports rebuts per València.

L'estratègia d'innovació Missions València 2030 ha rebut més de 500 signatures de suport perquè la ciutat siga la Capital Europea de la Innovació 2020. Un premi que es coneixerà a final del mes de setembre i en el qual València ha sigut seleccionada recentment com a finalista. Al costat d'ella, 11 ciutats europees com Milà (Itàlia), Reikiavic (Islàndia), Viena (Àustria), Cluj-Napoca (Romania), Espoo (Finlàndia), Gant (Bèlgica), Groningen (Països Baixos), Helsingborg (Suècia), Leeuwarden (Països Baixos), Lovaina (Bèlgica) i Linz (Àustria).


Els suports han arribat des de totes les institucions: Pedro Duque, Ministre de Ciència i Innovació; Ximo Puig, president de la Generalitat Valenciana; Joan Ribó i Carlos Galiana, alcalde i regidor de l'Ajuntament de València; l'eurodiputada Inmaculada Rodríguez-Piñero; Nuria Oliver, comissionada de la Generalitat Valenciana per a la Intel·ligència Artificial i el Covid-19, entre altres. Però sobretot cal destacar l'adhesió de participants de les quatre hèlices de la Innovació, que componen el sector públic, privat, l'Acadèmia i la societat civil; i que reforcen una de les raons per les quals València meréixer ser Capital Europea de la Innovació.
Segons Carlos Galiana, regidor d'Innovació de l'Ajuntament de València, “és un èxit haver arribat a la final, però sobretot, fer-lo amb aquest ampli suport. Reforça la nostra idea que la innovació és un viatge col·lectiu, i no un individual, on té cabuda el sector públic però també les empreses, les Universitats i els seus centres d'investigació, i la societat civil. Totes les persones, per a no deixar ningú arrere”.


Dins de les empreses que han donat suport a la iniciativa cal destacar algunes com Consum, Marina de Empresas, StartUp Valencia, Insomnia, Consorci València 2007, Quibim o MySphera.


En el sector públic: el Centro Mundial para la Alimentación Sostenible de la FAO, Climate-KIC España, la Red Española de Ciudades Inteligentes (RECI), l’Agència Valenciana de la Innovació (AVI), la Red de Institutos Tecnológicos de la Comunidad Valenciana (Redit), la Red Innpulso, la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (Fisabio), o l'Institut Valencià de Cultura, entre altres.


De l'Acadèmia hi ha hagut suport des de diferents disciplines, incloses les Humanitats, amb: instituts dependents de la Universitat Politècnica de València i de la Universitat de València, ESAT València o l'Escola d'Art Superior i Disseny de la Comunitat Valenciana (EASD).


Per últim, de la societat civil s'han adherit al suport de València com a Capital Europea de la Innovació la Fundació Trinidad Alfonso, la Fundació Trinidad Herrero, AVAESEN, Districte Digital CV, la Unió de Consumidors o el Col·legi d'Economistes.


DIVENDRES QUE VE, LA DEFENSA DE LA CANDIDATURA
Un equip tècnic defensarà la candidatura de València divendres que ve 4 de setembre i estarà conformat per la Cap de Gabinet de la Secretària General d'Innovació del Govern d'Espanya, Elisa Rivera; el Cap de Servei d'Innovació i Gestió del Coneixement de l'Ajuntament de València, Fermín Cerezo; el sudirector de Las Naves, David Rosa; i la responsable de projectes europeus de Las Naves, Gema Roig. A més, durant la defensa de l'equip tècnic de València, hi haurà representació institucional de la Secretària General d'Innovació del Govern d'Espanya, Teresa Riesgo; la comissionada de la Generalitat Valenciana per a l'estratègia d'Intel·ligència Artificial i el Covid-19, Nuria Oliver; Joan Ribó, alcalde de València; Carlos Galiana, regidor d'Innovació de l'Ajuntament de València; Javier Mateo, subdirector d'emprenedoria a València Activa; i Marta Chillarón, directora del centre d'innovació Las Naves.

De totes les ciutats eixirà una guanyadora que rebrà el títol de Capital Europea de la Innovació 2020, així com 1.000.000 € per a donar suport a les seues activitats d'innovació i millorar la seua capacitat per a connectar a individus, sector públic, acadèmia i empreses per a brindar beneficis socials per a les seues comunitats. A més, els cinc primers finalistes obtindran 100.000 € cadascun. La Comissió anunciarà el guanyador i els finalistes de Capital Europea de la Innovació 2020 en els Dies Europeus d'Investigació i Innovació que se celebraran del 22 al 24 de setembre de 2020.

5.260 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO