Cerrar

es | val   

Europa i Innovació

Article publicat a la columna «Planteamientos» del suplement dominical de Levante EMV

Publicado por Jesus
lunes, 09 de noviembre de 2015 a las 17:59

Les polítiques d’Europa per a la Pime i la Innovació formen part de l'Estratègia Europa 2020, estratègia de creixement basada en una economia intel·ligent, sostenible i integradora. Estes tres prioritats persegueixen contribuir a la generació d’alts nivells d’ocupació, productivitat i cohesió social baix cinc ambiciosos objectius quant a ocupació, innovació, educació, integració social i clima/energia.

Estos objectius en l'àmbit empresarial pretenen enfortir la inversió en R+D+i i la millora de la competitivitat de les Pimes, maximitzant el potencial empresarial a través del suport a l'emprenedoria, la investigació i la innovació.

Recentment s’ha presentat el Programa Operatiu, cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), de la Comunitat Valenciana 2014-2020, amb una dotació pressupostària de 1137 milions d'euros. La seua destinació reflexa una alta concentració dels recursos en un nombre limitat d'objectius, en coherència amb els objectius de l'Estratègia Europa 2020, per tal d'aconseguir un major impacte.

Les actuacions previstes en el programa beneficien, a més de la ciutadania en general, les empreses valencianes, fonamentalment les pimes, els centres d'investigació i la cooperació entre ells. Cal destacar el suport a les energies renovables, l’eficiència energètica, la gestió i l'ús intel·ligent de l'energia, l'impuls i optimització de les TIC que faciliten la comunicació digital en tota classe de servicis i el medi ambient.

Dins de l’Estratègia 2020 destaca el Programa Horizonte 2020 per a la Investigació i la Innovació, sent un fons de gestió directa amb una important dotació pressupostària, segons convocatòries periòdiques. En este cap destacar els tres àmbits d’actuació, com ara Ciència Excel·lent, Indústries Competitives i Reptes Socials.

S’ha de prioritzar la cerca d'oportunitats d'innovació en els diferents clústers o entorns hipersectorials proposats en l'Estratègia d'Especialització Intel·ligent de la Comunitat Valenciana RIS3. Hem de transformar el nostre model productiu mitjançant la concentració i priorització dels recursos definits en funció de les necessitats detectades i les capacitats reals del teixit empresarial, per tal d'evitar la duplicitat i fragmentació d’esforços. Els tres eixos de desenvolupament plantejats són la qualitat de vida, que compren els sectors de: turisme, sanitat eficient i agroalimentari, el producte innovador, amb: béns de consum personalitzats i hàbitat, i per últim els processos avançats de fabricació, els quals abasten automoció i mobilitat, així com la fabricació de béns d’equip.

S’obri per tant un període en el qual es marquen múltiples objectius i prioritats, els quals ens han de permetre impulsar el creixement econòmic de la Comunitat Valenciana amb la important aportació europea, en uns moments en què els fons són limitats.

>> Artículo de Jesús Casanova publicado en Levante EMV

3.319 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO