Cerrar

es | val   

ESUS incorpora bateries extraïbles per a guanyar autonomia i estudia la conducció semi-autònoma dels seus vehicles elèctrics

equipo ESUS

La startup obrirà la seua primera ronda d'inversió per al desenvolupament de nous vehicles i posar en marxa la seua ecommerce

Las Naves

Las Naves

Publicado el miércoles, 13 de octubre de 2021 a las 08:41

ESUS Mobility ha formalitzat acords de col·laboració amb empreses de missatgeria de València i Barcelona per a realitzar proves pilot dels seus vehicles elèctrics lleugers de repartiment. Els models de ESUS tenen capacitat per a portar càrrega a través de carrils bici de totes les ciutats del món, permetent una solució a la distribució urbana de mercaderies d'una forma sostenible i eficient, alhora que milloren el trànsit en les grans ciutats. A més, incorporen bateries extraïbles i intercanviables, que garanteixen la seua autonomia sense necessitat de recàrrega.

La startup, que forma part dels projectes accelerats en Col·lab, l'acceleradora del centre públic d'innovació Las Naves, treballa en la millora contínua dels seus models. En els últims mesos, ha ultimat un nou cofre de repartiment, adaptat a les necessitats reals que els han transmés les empreses de missatgeria, i està avançant en dues línies paral·leles: la següent generació de ESUS, dotats amb vagons de càrrega multimodals, i un sistema de conducció semi-autònoma, que permetrà als seus vehicles circular per zones per als vianants -projecte abordat amb la Universitat Politècnica de València (UPV)-.

Amb la seua solució de mobilitat, ESUS aporta una solució sostenible a la distribució de mercaderies dins de les ciutats i en convivència amb els ciutadans. La seua proposta li ha valgut ser un dels 10 finalistes en dues categories, 'Cleantech' i 'Industry Challenge', en la competició europea Super Connect for Good, organitzada per la consultora Hays Technology i Empact Ventures, amb l'objectiu de descobrir i fer costat a les startups que milloren la vida de les persones a través de la tecnologia.

Més capacitat de càrrega i amb més seguretat

"Amb els vehicles de ESUS, els riders poden portar la càrrega sense esforç, si ho comparem amb una cargobike, i amb més estabilitat i seguretat en relació amb les motos que s'utilitzen per a repartiment. Es tracta d'un vehicle de llarg abast i versàtil. De llarg abast, ja que disposa d'un sistema de bateries extraïbles que eviten que haja d'estar endollat un cert temps. Versàtil, perquè els mòduls de càrrega són intercanviables per altres dissenyats per a realitzar fins i tot tasques molt diferents les unes de les altres si fóra necessari", explica Juanjo García, cofundador i CFO de ESUS Mobility.

Una vegada validat el seu model, amb el suport de Col·lab, la startup està treballant en la posada en marxa d'un ecommerce propi, que permetrà la venda directa dels seus vehicles. Així mateix, està negociant acords amb entitats financeres per a posar en marxa fórmules que faciliten la seua adquisició per part dels seus clients potencials.

"El que més ens agrada d'estar en Col·lab és l'afinitat entre els seus valors i els propis de la nostra empresa. El seu esperit de col·laboració, la seua metodologia de triple impacte -econòmic, social i ambiental-, així com l'empremta d'innovar per a les persones. Aquests valors haurien d'estar en totes aquelles empreses que vulguen créixer a nivell global, ja que és una gran responsabilitat per a tots el créixer com startup sumant i no restant recursos al planeta".

ESUS, en la VLC Startup Market

La startup presentarà el seu nou model, 'ESUS R2', en la VLC Startup Market, esdeveniment que reunirà mig centenar d'iniciatives emprenedores en la Plaça de l'Ajuntament de València, els dies 23 i 24 d'octubre.

"En aquesta fira, ensenyarem per primera vegada al públic en general els nostres tres vehicles operatius, perquè la ciutadania els prove en un circuit tancat, on hi haurà diferents tipologies de terreny. Això suposarà una gran prova de foc per a nosaltres a l'hora de conéixer l'opinió de persones del carrer, i no sols de riders acostumats a la conducció de cargobikes o vehicles per a repartiment", apunta García.

5
498 visitas

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para ofrecerte una mejor experiencia y servicio.
Al continuar con la navegación consideramos que aceptas su uso y nuestra política de cookies.

Aceptar